sobota, 28 kwietnia 2018

Gulasz z soczewicą i pieczarkami


Ten gulasz to dla mnie wyjątkowy gulasz.. Bardzo przypomina mi właśnie ten sam gulasz, który robi moja ukochana Babcia. Oczywiście jest to mięsny gulasz, podawany z ziemniakami i mizerią lub ogórkiem kiszonym. Wiadomo, że ja takiego gulaszu już nie zjem, ale znalazłam bardzo godnego zastępcę! Soczewica, pieczarki i odpowiednie przyprawy to jest po prostu strzał w 10. W takim razie zapraszam Cię do wypróbowania tego wspaniałego i prostego przepisu. :)









Składniki:

1 szklanka soczewicy zielonej
1 i 3/4 szklanki wody

1 cebula
3-4 łyżki oleju
2 liście laurowe
2 ziela angielskie

250 g pieczarek

1 szklanka wody (250ml/ mniej/więcej)
1 łyżka skrobi ziemniaczanej

2 łyżki sosu sojowego
1 łyżka koncetratu pomidorowego
1 łyżeczka lubczyku
1/2 łyżeczki rozmarynu
sól, pieprz


Soczewicę gotujemy( w 1 i 3/4 szklanki wody), aż wchłonie całą wodę.
W międzyczasie kroimy cebulę w kostkę, a pieczarki w plasterki. Rozgrzewamy w garnku olej i wrzucamy cebulę wraz z przyprawami. Gdy cebula się zeszkli, wrzucić pieczarki i poczekać, aż zmniejszą swoją objętość. Następnie wlać wodę z łyżką skrobi(1 szklanka), dodać ugotowaną soczewicę, sos sojowy, koncentrat i pozostałe przyprawy. Gotować, aż gulasz zgęstnieje. Ostatecznie doprawić solą i pieprzem.
Podawać z ogórkiem kiszonym i kaszą gryczaną.



Smacznego!

8 komentarzy:

  1. Nie miałam ostatnio pomysłu na obiad z kaszą gryczaną. Świetnie, że trafiłam na Twój przepis. :) Jutro próbujemy!

    OdpowiedzUsuń
  2. Na ile porcji starczą te proporcje?

    OdpowiedzUsuń
  3. Prosty i smaczny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie to wystarcza na 4nirmalne porcje, a mój M by spokojnie zjadł ze 3 tzn samego gulaszu mam na myśli ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z czerwoną soczewicą też jest bardzo dobre :)

    OdpowiedzUsuń