środa, 16 sierpnia 2017

Ciasto bardzo orzechowe z ciecierzycy

Już dzisiaj mija rok odkąd prowadzę bloga. Na początku nie brałam tego wszystkiego na poważnie jak teraz. Uwielbiam tworzyć nowe przepisy!  To daję mi wielką radość. Ciągle się rozwijam, ciągle robię gapy jak piszę przepis :) Chcę, aby przepisy były dla Was jasne, proste, zdrowe. Przeszłam na weganizm ze względów etycznych i zdrowotnych. Dla mnie to było bardzo ważne. Jak będę zdrowa to będę w stanie pomagać zwierzętom! Oczywiście zjem nieraz oreo, całą czekoladę czy pół słoika masła orzechowego, ale nie można zwariować. :) No gdy zjem za dużo to aktywność fizyczna jest u mnie wskazana.. ( a zdarza się to często :P ) Więc, co do aktywności fizycznej to uwielbiam jeździć na rolkach, rowerze i spacerować z naszymi psami. Rozważam bieganie, ale nie mogę się przemóc.A to wszystko robię zawsze z moim narzeczonym. 
A teraz zachęcam do wypróbowania ciasta, które zrobiłam specjalnie na rocznicę bloga. Ciasto mocno orzechowe <3  To co kocham najbardziej :)










Spód:

2 szklanki płatków owsianych
1/3 szklanki oleju kokosowego
1/4 szklanki syropu klonowego
1 łyżka kakao
szczypta soli

Masa z ciecierzycy:

1 szklanka suchej ciciecierzy (2 puszki)
1/2 szklanki masła orzechowego
1/2 szklanki syropu klonowego
8-10 łyżek mleka roślinnego
szczypta soli i cynamonu


Polewa:

50 g gorzkiej czekolady/ 1/2 tabliczki
1/4 szklanki mleka roślinnego
1 łyżka masła orzechowego
1 łyżka syropu klonowego

+ orzechy ziemne do posypania


Spód:
Ustawić piekarnik na 180 stopni. Wszystkie składniki zmiksować razem. Wyłożyć na blaszkę i piec 20 minut.

Masa z ciecierzycy:
Ciecierzycę musi być namoczona min 8 godzin. Następnie ugotowana do miękkości.

Gdy ciecierzyca jest ugotowana wszystkie składniki zmiksować razem. Powoli dodawać mleko. Masa powinna być gęsta.
Wyłożyć na spód.


Polewa:
Wszystkie składniki rozpuścić w rondelku. Polać całe ciasto wraz z bokami.
Udekorować orzechami.
Schować ciasto na min. 2 godziny do lodówki.




Smacznego!

6 komentarzy:

  1. Ciągle kusi mnie to ciasto! Muszę zrobić, bo ciecierzyca to mój ulubiony strączek :)
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bosko i składniki brzmią pysznie :) takie jak uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Musi być obłędne! :)
    W wolnej chwili zapraszam do mnie: http://smilingshrimp.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. gratulacje i dalszego rozwoju pasji życzę! :)
    ciacho wygląda prze-genialnie, na samą myśl już ślinka cieknie! uwielbiam takie strączkowe wypieki :)

    OdpowiedzUsuń