czwartek, 24 sierpnia 2017

Zupa krem z dyni, soczewicy i mleczka kokosowego

Dziś dorwałam moją pierwszą dynię w tym roku. Oczywiście pierwsze co przyszło mi na myśl, gdy ją zobaczyłam to zupa krem z soczewicą i mleczkiem kokosowym. Prosta, bardzo smaczna i pożywna. :)







Składniki:

1 dynia ( 1 kg przed obraniem )
1 cebula
olej

1 szklanka suchej czerwonej soczewicy

1 l wody

1 puszka mleczka kokosowego
4-5 ząbków czosnku
1 łyżka świeżego startego imbiru 
1 łyżeczka kurkumy i cynamonu
sól, chili
sok z cytryny ( u mnie z jednej)


Dynię obrać ze skórki, usunąć nasiona i pokroić w kostkę. Rozgrzać olej i w tym czasie pokroić cebulę.
Smażyć dynię z cebulą przez ok 2-3 minuty.

Wsypać soczewicę i wlać 1 litr wody.

Gotować, aż dynia i soczewica będzie miękka.

Dodać puszkę mleczka kokosowego, czosnek, imbir, kurkumę, cynamon.

Zmiksować na gładki krem. Doprawić ostatecznie sokiem z cytryny, solą i chili.

Podawać z pestkami dyni, grzankami itd.



Smacznego!

1 komentarz:

  1. Kocham dynię! Ale zupy z niej nie robiłam :)
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń