środa, 20 września 2017

Curry z ciecierzycą i ananasem

Przepyszne curry z ciecierzycą, ananasem i mleczkiem kokosowym. Pyszne, proste i bardzo rozgrzewająca.
Idealne na chłodniejsze dni ! <3













Składniki:

1 szklanka suchej ciecierzycy

1 cebula
1 łyżka startego imbiru
4 ząbki czosnku
2 łyżeczki kolendry
3/4 łyżeczki cynamonu i kurkumy
1/2 - 1 łyżeczka chili
olej

1 puszka mleczka kokosowego ( 400 g)
500 g przecieru pomidorowego
1 puszka ananasa krojonego 

sól, pieprz

+ do podania ryż, kasza, nać pietruszki





Ciecierzycę namoczyć min 8 godzin. Następnie ugotować, aż będzie miękka.

Olej wlać na patelnię i rozgrzać. W tym czasie cebulę pokroić w kostkę i zetrzeć imbir.

Wrzucić cebulę i zeszklić. Dodać starty imbir, czosnek wyciśnięty przez praskę, cynamon, kurkumę, kolendrę, chili i ciecierzycę. Chwilę smażyć.

Wlać mleczko, przecier pomidorowy i dodać całą puszkę ananasa. Zagotować i doprawić do smaku solą, pieprzem.






Smacznego!




poniedziałek, 11 września 2017

Wegańskie ciasto a`la Kinder Bueno

Myślę, że z nazwą ciasta nie przesadziłam, ale naprawdę smakuje bardzo podobnie jak Kinder Bueno! Miłosz twierdzi, że smakuje mu jak Knoppers :) Lecz jednoznacznie stwierdziliśmy, że to najlepsze ciasto jakie jedliśmy do tej pory. Dlatego bardzo zachęcam do wypróbowania tego ciasta :)







Składniki:( szklanka 250 ml, blaszka 20 cm)

spód:
2 szklanki płatków owsianych
2 łyżki kakao
1 szklanka daktyli
1 łyżka oleju kokosowego
szczypta soli
kilka łyżek wody

masa orzechowa:
3/4 szklanki suchej kaszy jaglanej ( ugotowana w 1,5 szklance wody)
1 szklanka orzechów laskowych (uprażone i starte ze skórki)
1/2 szklanki syropu klonowego
1/ 1 i 1/4 szklanki mleka roślinnego
1 laska wanilii/ 1 łyżka ekstraktu z wanilii
szczypta soli


polewa:
100 g czekolady gorzkiej
1/2 szklanki stałej części mleczka kokosowego*
3-4 łyżki syropu klonowego
szczypta soli

+ 1/2 szklanki pokruszonych orzechów laskowych

*mleko kokosowe powinno być schłodzone min. 12 godzin
(najlepiej nadaję się te z Lidla lub Real Thai)
wtedy wydziela się stała część mleka kokosowego




spód:
Daktyle na zalać wrzątkiem, odstawić na 20 minut. Płatki owsiane zmiksować na pył. Daktyle zmiksować na gładką masę( jeżeli źle Ci to idzie dodaj wodę). Zmiksowane płatki, daktyle, olej kokosowy, kakao i szczyptę soli dobrze wymieszać. Wyłożyć na spód blaszki. Schować do lodówki, na czas przygotowania dalszych warstw.

masa orzechowa:
Kaszę podprażyć w garnku i zalać 1,5 szklankami wody. Gotować, aż wsiąknie cały płyn.
Ostudzić. Następnie zmiksować/zblendować z mlekiem, orzechami, wanilią,szczyptą soli , syropem klonowym tak aby nie było żadnych wyczuwalnych grudek. Wyłożyć na spód. Schować do lodówki na 1 godzinę.

Polewa:
Po 1 godzinie wyciągnąć ciasto. Mleczko kokosowe, syrop klonowy,szczyptę soli, połamaną czekoladę, rozpuścić ostudzić i wylać na masę orzechową. Posypać orzechami laskowymi.


Ciasto schować na min. 12 godzin do lodówki, aby stężało.


Smacznego!


niedziela, 10 września 2017

Bolognese z pieczarek i orzechów włoskich

Uwielbiam makarony! Już jeden sos bolognese pojawił się na blogu (klik). Lecz ten jest bardzo zbliżony do oryginału, aż sama się zdziwiłam :)  Więc jeżeli chcecie zaskoczyć jakiegoś mięsożercę, to na pewno Wam się to uda tym przepisem. Zapraszam!









Składniki:

2 laski selera naciowego
1 marchew
1 cebula
3-4 łyżki oleju

500 g pieczarek ( najlepiej brunatnych)

1 szklanka orzechów włoskich

2 puszki pomidorów
1 łyżka koncentratu pomidorowego

2 łyżki sosu sojowego
1 łyżeczka wędzonej papryki
1 łyżeczka oreagno i bazylii
4 ząbki czosnku
sól, pieprz

+ do podania 400-500 g makaronu i polecam wegański parmezan


Cebulę, marchew i seler naciowy posiekać bardzo drobno ( najlepiej w malakserze). Smażyć  je na rozgrzanym oleju, aż będą al dente.

Pieczarki bardzo drobno posiekać ( również można użyć do tego malaksera). Wrzucić do warzyw i smażyć, aż zmniejszą swoją objętość.

Orzechy włoskie lekko uprażyć i zmiksować na małe kawałki. Dodać do pozostałych składników.

Wlać pomidory , dodać koncentrat pomidorowy , dobrze wymieszać i zagotować.

Następnie dodać sos sojowy, wędzoną paprykę, oregano, bazylię, wyciśnięty czosnek przez praskę i dobrze doprawić solą i pieprzem.

Podać na makaronie lub wymieszać wszystko razem ( sos i makaron).



Smacznego!




poniedziałek, 4 września 2017

Dyniowe zawijańce z kremem z daktyli

Chyba wszyscy lubią drożdżówki! :) To ja Was zapraszam na wariację z musem dyni i obłędnym kremem daktylowym.. <3








Składniki:

1 szklanka musu z dyni*
1/4 szklanki mleka roślinnego
1,5 szklanki mąki orkiszowej/pszennej typ 630
1,5 szklanki mąki orkiszowej/pszennej typ 1850
1/3 szklanki cukru np. kokosowego
1 łyżeczka cynamonu
25 g drożdży
szczypta soli


Krem:

1 szklanka daktyli
4 łyżki masła orzechowego
1 łyżka kakao
1/4-1/2 szklanki mleka roślinnego
szczypta soli



*500 g dyni obrać, wstawić piekarnik na 200 stopni, piec, aż dynia będzie miękka. Zmiksować i odmierzyć 1 szklankę puree. Resztę np. zamrozić.



Drożdże, mąkę, mus, cukier, mleko wsypać do mąki i dokładnie wymieszać. Wyrobić na gładkie ciasto. Odstawić na min. 1 godzinę.

Daktyle z masłem, kakao i mlekiem roślinnym zmiksować na gładki krem.

Ciasto drożdżowe cienko rozwałkować i  wysmarować kremem. Zwinąć ciasto w roladę i pokroić w poprzek na parę plasterków.

Wyłożyć blaszkę i odstawić na 30 minut.

Ustawić piekarnik na 200 stopni.

Wstawić do nagrzanego piekarnika.

Piec, aż będą zarumienione.




Smacznego!

poniedziałek, 28 sierpnia 2017

Curry z dyni i ciecierzycy

Sezon na dynię uważam za rozpoczęty.. To dokładnie rok temu zakochałam się w dyni! Kiedyś wydawała mi się być bez smaku i byle jaka. Ale wina leży po mojej stronie, ponieważ nie wiedziałam co z niej sensownego mogę zrobić, jak ją przyprawić i gdzie dodać.
Dzięki temu, że ją odkryłam, będzie wiele przepisów z jej udziałem. Kto jeszcze tutaj jest fanem dyni? :)








Składniki:

1 szklanka suchej ciecierzycy

1 cebula
500 g dyni ( przed obraniem, połowa dyni 1 kg)
2 liście laurowe
2 goździki
olej

2 łyżeczki kolendry mielonej
1 łyżeczka kurkumy i cynamonu
1/2 łyżeczka chili i papryki wędzonej
4 ząbki czosnku

1 puszka mleczka kokosowego
1 puszka pomidorów krojonych

sól, pieprz

+do podania nać pietruszki,cytryna i ryż


* Moją dynię przekroiłam dokładnie na pół, aby uzyskać pół kilo dyni. Później wyciągnęłam z niej pestki za pomocą łyżki. Następnie pokroiłam ją wzdłuż na pół kola. Obrałam ją i pokroiłam w kostkę.

.

Ciecierzycę namoczyć min. 8 godzin. Następnie ugotować do miękkości.

Cebulę i dynię pokroić w kostkę. Rozgrzać olej. Wrzucić liście laurowe, goździki, pokroją dynię i cebulę.
Smażyć ok. 2-3 minuty. Dodać kolendrę, kurkumę cynamon, chili, paprykę wędzoną i czosnek wyciśnięty przez praskę. Następnie wlać mleczko kokosowe i pomidory. Gotować, aż dynia będzie miękka.

Na sam koniec dodać ciecierzycę. Doprawić solą i pieprzem.  Podawać z ryżem, natką pietruszki i cytryną.



Smacznego!


niedziela, 27 sierpnia 2017

Pasztet z gruszki,pietruszki i orzechów włoskich

Pasztet z gruszki i pietruszki, podrasowany orzechami włoskimi to istne cudo dla tych, którzy kochają pasztety. Można go nazwać polskim pasztetem nasza fasola, orzechy włoskie, gruszka i pietruszka! Bardzo cenna uwaga dla tych co za mięsnymi smakami nie przepadają , ponieważ przypomina w smaku mięsny pasztet. Więc ten kto tęskni za takimi smakami na pewno je tu znajdzie. Tak czy inaczej zachęcam do wypróbowania :)










Składniki: ( szklanka 250 ml)

1 szklanka suchej fasoli białej ( lub 2 puszki)
1/2 szklanki suchej kaszy jaglanej

100 g orzechów włoskich

1 pietruszka
1 gruszka
1 cebula
4 liście laurowe
3 ziela angielskie
2- 3 łyżki oleju

3 ząbki czosnku
1 łyżeczka majeranku
1/2 łyżeczki lubczyku, tymianku, rozmarynu
3-4 łyżki sosu sojowego
2 łyżeczki musztardy
sól, pieprz


Fasolę namoczyć min. 12 godzin. Następnie po tym czasie ugotować, aż będzie miękka.
Kaszę jaglaną ugotować w 1 szklance wody, aż wchłonie całą wodę.

Orzechy włoskie podprażyć na patelni. Następnie zmiksować je na mąkę. Wsypać do miski.

Pietruszkę i gruszkę obrać. Zetrzeć na tarce. Cebulę pokroić w kostkę. Wrzucić wszystko na rozgrzany olej wraz z liśćmi laurowymi i zielem angielskim. Smażyć aż się się zeszklą. Następnie wyciągnąć przyprawy.

Ustawić piekarnik na 180 stopni.

Fasolę, kaszę, usmażoną cebulę, pietruszkę i gruszkę dokładnie zblendować/ zmiksować.

Dodać do nich orzechy, pozostałe przyprawy, czosnek wyciśnięty przez praskę, musztardę i sos sojowy. Doprawić solą i pieprzem do smaku, dokładnie wymieszać.

Wyłożyć na keksówkę i piec ok 30- 40 minut.



Smacznego!