środa, 14 czerwca 2017

Warzywne curry z soczewicą czerwoną

Co tu dużo mówić! Curry to klasyka wegańskiej kuchni. Robi się je szybko i do tego jest bardzo syte. Czego chcieć więcej?!  Najbardziej lubię podawać je z ryżem basmati i podprażonymi orzechami nerkowca :) Nie pozostaje Wam nic jak wypróbować tej kolorowej wersji curry. Zapraszam!










Składniki:

1 papryka
1 cukinia
4 pomidory
1 papryczka chili
1 cebula 
2 ząbki czosnku
olej

1 łyżeczka kolendry
1/2 łyżeczki cynamonu
1/2 łyżeczki kurkumy
2 liście laurowe
sól, pieprz

1/2 szklanki soczewicy czerwonej 
2 szklanki wody

1/2 puszki mleczka kokosowego ( puszka 400 ml)

+opcjonalnie posypać danie podprażonymi orzechami nerkowca i posiekaną natką pietruszki




Pomidory zalać wrzątkiem, obrać je ze skórki. Paprykę, cukinię, cebulę, papryczkę chili i obrane pomidory pokroić w kostkę. Rozgrzać łyżkę oleju wrzucić wszystkie warzywa, (oprócz pomidorów), przyprawy, czosnek wyciśnięty przez praskę i smażyć przez ok. 2 minuty. Po tym czasie dodać pokrojone w kostkę pomidory i smażyć tak długo, aby puściły dużo soku. Następnie  dodać soczewicę i zalać 2 szklankami wody. Gotować, aż soczewica będzie bardzo  miękka.  Dodać mleczko kokosowe, gotować przez 5-10 minut, doprawić pieprzem i solą.



Smacznego!

14 komentarzy:

  1. Mam pytanie:) Na ile porcji jest ten przepis? I czy jak dodajemy soczewicę ona ma być juz ugotowana?

    OdpowiedzUsuń
  2. Pytanie o mleczko kokosowe: chodzi o to 80% tłuszczu, czy ok 60% tłuszczu? W sensie to odtłuszczone, czy nie? A przepis super, trzeba spróbować!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie osobiście najlepsze jest 80 %. Pozdrawiam 😍

      Usuń
  3. Curry rewelacyjne już trzeci raz zrobiłam i przepis przekazałam dalej ...

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakieś takie to wszystko mdłe... Nie smakowało mi totalnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto dodać sok z cytryny lub więcej pomidorów 😉

      Usuń
  5. Zrobilam, dodalam jeszcze od siebie przyprawe curry, natke i liscie szpinaku. Pyszne to, cos innego w koncu, a nie ciagle to miecho i miecho. Zapisuje 👌

    OdpowiedzUsuń
  6. uczyniłam dzisiaj. rewelacyjne:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo dobre, już kolejny raz robię.

    OdpowiedzUsuń
  8. To jest pyszne. Ja daje papryczke chili w formie przyprawy i tez daje rade. Mam zapisane od dawna 😉

    OdpowiedzUsuń