piątek, 2 lutego 2018

Serusie z tofu ( wegańskie, bezglutenowe)



Zbliża się tłusty czwartek, więc jest i przepis. Kiedyś kochałam serusie ( czyli inaczej pączki serowe).
Wczoraj naszła mnie myśl, aby je przerobić na wegańskie i bezglutenowe serusie.
I udało się! Naprawdę jestem pod wrażeniem. Więc jeśli, tak jak ja tęskniliście za pączkami serowymi to zapraszam do wypróbowania przepisu. :)











Składniki:

250 g tofu naturalnego
sok z 1 cytryny i skórka

6-8 łyżek cukru np. kokosowego
2 łyżki siemienia lnianego + 6 łyżek wrzątku
40 g budyniu waniliowego
2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli

1/2 szklanki mąki owsianej*
1/2 szklanki mąki kukurydzianej*

*( lub 1 szklanka mąki owsianej, kukurydzianej lub pszennej )


+ do smażenia 1-1,5 litra oleju
+ cukier puder do posypania




Olej rozgrzać.
Tofu z sokiem z cytryny i skórką zblendować.
Następnie dodać cukier, siemię lniane, wrzątek, budyń, proszek do pieczenia, sól.
Dokładnie mieszamy, a później dodać mąki i wymieszać.
Formować małe kulki i smażyć na głębokim oleju.
Serusie odsączyć z nadmiaru oleju na papieru ręcznikowym, a następnie posypać cukrem pudrem.




Smacznego!

12 komentarzy:

  1. Głupie pytanie, ale na prawdę nie jestem zaawansowana w sztuce kulinarnej. Budyń taki w proszku czy już zrobiony?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie usmażyłam. Niebo w gębie i normalnie smak dzieciństwa w nowej odsłonie. Dziękuję!

      Usuń
    2. Oj tak to też mój smak z dzieciństwa. Bardzo się cieszę, że smakują! :)

      Usuń
  2. Przetestowane - wyszly super :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślisz, ze wyjdą upieczone?

    OdpowiedzUsuń
  4. Siemię lniane użyć całe czy zmielone?

    OdpowiedzUsuń
  5. Podłączam się do pytania - czy można je upiec? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaję mi się, że nie.. Ale można zawsze spróbować :)

      Usuń
    2. pewnie! dzięki za odpowiedź :)

      Usuń