środa, 28 września 2016

Zupa ogórkowa

Dziś naszła mnie na zupę ogórkową, taką kwaśną i polaną jogurtem sojowym..
Dla mnie zupa- klasyk! Uwielbiam, mogłabym codziennie ją jeść i nigdy mi się nie znudzi.
Ja akurat lubię bardzo kwaśną! A dodatek jogurtu zakończa całość tego pięknego smaku ogórkowej.
Polecam ją zjeść z bułą orkiszową - > (klik) 








Składniki :
2 duże marchewki
1 pietruszka
5 średnich ziemniaków
1/4 małego selera
6 dużych ogórków kiszonych
4 liście laurowe
5 kulek ziela angielskiego
sok z ogórków wg uznania ( u mnie ok. 2 szklanek)
sól, pieprz
woda ok. 2 litry


Marchewki, pietruszkę, selera zetrzeć na tarce. Ziemniaki kroimy w kostkę. Wkładamy do garnka, dodajemy liście laurowe i ziela angielskie. Zalewamy wodą u mnie gdzieś ok.2 litrów. Gotujemy do miękkości warzyw. W czasie gdy gotuję nam się reszta trzemy ogórki. Gdy ugotują się warzywa, dodajemy do nich ogórki i gotujemy przez ok. 1 minutę. Po tym czasie przyprawiamy i cały czas sprawdzamy jaką kwasowość chcemy uzyskać wlewając sok z ogórków.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz