środa, 23 sierpnia 2017

Curry z kalafiorem i masłem orzechowym

Przepisy na curry u mnie znajdziecie  już wiele i pewnie będą one pojawiały się często, ponieważ uwielbiam orientalne smaki.  A kalafior z masłem orzechowym smakuje wybornie! Zachęcam mocno do wypróbowania :)







Składniki:

Sos curry:
1 puszka pomidorów
1/2 małej cebuli
3 ząbki czosnku
1 łyżka startego imbiru
2 łyżki masła orzechowego
1 łyżka oleju
1 łyżeczka kolendry
1/2 łyżeczki cynamonu
1/2 - 1 łyżeczka chili


1 kalafior

1 szklanka wody ( mnie/więcej)

sól, pieprz

+ do podania ryż, limonka, nać pietruszki, orzeszki ziemne




Puszkę pomidorów,cebulę, czosnek, imbir i masło orzechowe zblendować na gładką masę.

Rozgrzać olej, wsypać przyprawy i smażyć przez 1 minutę. 

Wlać zblendować pomidory do podprażonych przypraw. Wlać 1 szklankę wody. Dobrze wymieszać.

Kalafiora podzielić na małe różyczki wrzucić do garnka z sosem curry.

Gotować kalafior aż będzie miękki. Doprawić solą, pieprzem.

Podawać z ryżem, limonką, orzeszkami i natką pietruszki.


Smacznego!

2 komentarze:

  1. Kolejny świetny przepis i kolejny z masłem orzechowym, które uwielbiam! Proste i szybkie do wykonania. A smakuje fantastycznie!

    OdpowiedzUsuń